Bananflugor

De är överallt!

I svärmar.

Jag hade inte hunnit diska på en vecka (då jag jobbat 15 timmar per dag) och det låg visst lite gamla grönsaksrester i vasken bland disken. Jag brukar faktiskt vara väldigt duktig på att disk och städa hemma.

Men imorse när jag vaknade så mötte mig den äckligaste synen i köket. ALLT var täckt typ av en svart yta. En yta av flugor. Jag har aldrig sett något liknande. Fruktansvärt. Jag har spenderat två timmar med att jaga flugor och städa å diska.

Värst var när jag kom in i badrummet och såg min tandborste vara täckt av flugor. De åt typ nån gammal matrest jag hade kvar där. USCH!

Nu vill jag spy. Jag känner mig smutsig.

/Bobby

9 svar

  1. Bäst att börja döda dem på en gång, så de inte förökar sig. Har också haft problem med dem efter att ha glömt en soppåse lite för länge. Trodde tyvärr inte att påsen innehöll sopor, stoort misstag :S Lycka till…

  2. Du kan dammsuga upp dem. Om du plockar bort maten förvinner de annars av sig själva.

  3. har det inte varit väääääldigt mycket bananflugor i år!! Jag har aldrig varit med om något liknande och vi har inte ens haft någon mat framme! Måste komma ifrån Richards alla blommor…

  4. Bläusch!
    Dom är urläbbiga ja!
    Mias förslag är det bästa…själv får jag dom efter mig så fort jag har ”övervattnat” mina (försummade) blommor…de försvinner så fort blomkräken har torkat upp någorlunda…

  5. jag har också asmycket! så jävla gross, känns som man bor i värsta knarkarkvarten. jag tror tricket är att skaffa katt – äter upp dom. fast då får man ju å andra sidan tömma låda å annat. *brr*

  6. Jag har ju en fågelspindel så jag tänkte att hon kunde jaga bananflugor åt mig. Problemet är att de är för små för henne att ens notera. Jag tror tricket är att skaffa en jävla massa små husspindlar.

  7. Mia.Bläusch…urrrk…blärk!
    😀

  8. äsch det är ju lätt.
    ett fat med ättika (alt dängdricka) gör susen.
    tjing från Guggu

  9. Hej!
    Man tar vinäger i ett glas cirka 5 msk, några msk vatten och sedan några droppar diskmedel. För å göra det extra gott blanda i läsk eller saft i glaset. Jag lovar att du blir av med flugorna på några dar. Ställ gärna ut glas både i badrum och kök.
    Good luck!
    Anna

Kommentera

