EKG och finnar på rumpan

Såg premiären på Kanal5 nya program EKG härom dagen.

Ytterst underhållande måste jag säga. Sjukt kul! Vem hade trott det, ett roligt program om hälsa. Ann Söderlundh känns så där härligt tv-oförstörd. Fräsch och spontan. Ungefär som Renée Nyberg kändes för tusen år sedan.

Iallafall, i programmet fick man se komikern Måns Möllers häck i ett inslag där de diskuterade hans problem med finnar på nämnda område.

Stackars man! Finnar på häcken. Jag kan inte tänka mig något osexigare. Känns väldig 13 going on 45! Och de pratade glatt om hans rövacne som om det inte var något att skämmas över, men jag såg allt! Skammen fladdrade titt som tätt i ögonen på Måns Möller. Han tyckte det var lite jobbigt. Och tro jag det. Vem vill ha finnar på häcken och få det diskuterat på tv?

Kanske skulle starta en hjälporganisation för rövacne. Som en fristad för de utstötta människor som drabbats av denna tragedi. Ja, det ska jag. Jag är så god.

/Bobby

3 svar

  1. Det kanske behövs fler som vågar komma ut och erkänna för omvärlden att de har finnar i röven? Så folk slipper stigmatiseras så fruktansvärt utan kan prata öppet om det. En rövacne awareness campaign skulle behövas.

    Eller så inser jag helt plötsligt varför det inte är värt det att skaffa tv. Måns Möller ger mig mardrömmar ändå.

  2. På tal om finnar i röven… Kommer du o hälsar på mig på båten snart eller?! 🙂

  3. Ja, ohyggligt god. 😀

    Tack för påminnelsen om varför jag är inne i min, hittills, längsta ”hatateveperiod”…
    Var häromdagen, i ett svagt ögonblick, frestad att knäppa på dumburken, nu är jag ytterst tacksam för att jag avstod!

Kommentera

