Jävla granne

Jag e rädd för mina grannar. Dom är onda. Mest en person. Jag står i soprummet och river sönder en kartong. Hör hur dörr på 1:a våningen öppnas och hur nån lyssnar på vad som försigår. En minut senare kommer en man i 40-års åldern ner i soprummet.

Grannen – Nänänänä! Det här går INTE. Här inne får man bara slänga hushållssopor.

Bobby – Jaha. Oj. Det visste jag inte. Ok, då får jag slänga min låda nån annanstans. Inga problem.

Grannen – Ja, BARA hushållssopor här. Sopgubbarna slänger inte skräpet annars. Du får slänga din kartong nån annanstans.

Bobby – Ok. Uppfattat. Bara hushållssopor.

Grannen – Hur skulle det annars se ut om alla slängde sin skit här inne? Och ingen tar bort det?! Ser du den där persiennen? *pekar på en gammal rulle med rullgardin* Den har stått här i två veckor. Sopgubbarna vägrar ta bort den. Här får man baara slänga hushållssopor!

Bobby – *lite irriterad* Ja, jag förstår det. Jag ska hädanefter bara slänga hushållssopor här inne! TACK för hjälpen.

Grannen – Ja, hur skulle det annars se ut? Rummet är ju till för hushållssopor.

*Bobby går därifrån*

Varför gillar folk i medelåldern att tala till yngre människor som om de är idioter? Som om de har rätt att vara dryga och bete sig som översittare? Jag e en diplomat av naturen, men ibland blir jag bara pissed off alltså! Jävla borgarbracka!

(tur för mig att ingen vet att det är min rullgardin i soprummet…)

Glad Påsk!

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , ,

15 svar

  1. För vissa är tjuriga och vill ÄLTA fast man säger att man fattat. Kolla bara när jag blev avkastad från bussen; http://matildamatsdotter.blogspot.com/2007/04/otrevliga-mnniskor-suger.html

  2. Preeeeeciiiiiis så lät det när jag hade min vovve på innergården i somras!! Exakt samma ältande efter att man bett om ursäkt och sagt att det inte skulle hända igen! HOPPLÖST! Men rätt så kul i efterhand….! hhihi!

  3. Fram för civil olydnad, säger jag bara! 😀

  4. Åh samma sak hände mig bara för några veckor sedan när jag råkade kliva in TVÅ STEG i en galleria med min systers chihuahua i famnen.

    Gubbjäveln började klaga högt på att vissa kan vara allergiker och sen när jag gick ut så GICK HAN EFTER MIG och klagade vidare! Jag vart skitsur och bara skrek rakt ut och gick iväg.

    Är de dumma i huvudet? Fattar de inte att vi ungdomar lätt kan sparka ned dem? Inte undra på att det händer ibland.

  5. Haha
    Sparka ner dem. Det var roligt. Tänk om du hade gjort det…
    Det borde du nästan. Men bara nästan.

  6. Du är faktiskt sjukt rolig. Jag menar bara den där bilden på dig är ju obetalbar. Kan inte vi bli bästisar? Jag lovar att lyssna på dig dag och natt…

  7. Tack!
    Gillade din blogg med. Skitsnygg.

    Min vänskap får du förtjäna, you moron.
    😉

  8. Jag förtjänar dig, åh vad jag förtjänar dig. Om du bara visste. 😉 Tack förresten. Min blogg är ny men ack så ettrig och ståndsmässig… Måste bara komma ihåg den och skriva in lite saker mellan allt snack som mest försiggår i mitt lifv.

  9. Haha!
    Ok. Du har den, men bara ytligt än så länge. 🙂

  10. Såna där grinollar som ska älta ihjäl folk med sitt gnäll är väl de som inte har nåt annat liv än att bara sitta och uppröras över alla felaktigheter. Det är ju lite synd om dem om de inte har vettigare och roligare saker att företa sig, och även synd om oss andra som drabbas av deras käbbel.

  11. Jag har hemska grannar som spionerar bakom titthålet och i fönstrena när man går förbi. De är gamla tanter som springer och skvallrar för varandra om vad som händer. De har sådan järnkoll och nu har de gett ut ordningsregler som inte är utav denna värld, man får inte röka på balkongen tex och jag tycker ändå att i en bostadsrätt så måste ju ändå luften utanför vara fri om man festar lite nån gång, men snart förbjuder dom fester med. Gamla nuckor är vad de är! Bra blogg förresten!

  12. Min erfarenhet av grannar och deras egentliga intentioner är inte de bästa. Närmsta grannen hatar oss och varenda ljud vi gör oss skyldiga till, från fotsteg, dammsugning till prat och musik, och anmäler till störningsjouren. Vill få oss vräkta. Och här handlar det alltså om att det bott två tonåringar och en morsa i lägenheten, i sann fred. Inga interna bråk eller nånting.

    Soprummet däremot. Det verkar ju sjukt att inte kunna slänga kartonger och annat förpackningsmaterial där. Det är rätt plats för just det man inte ska slänga i soptunna/sopnedkast.
    Jag blir så trött.. De tycker att de gör en god gärning i renhetens tjänst, men sprider bara skit.

  13. Vad skönt att det är fler som har grannproblem. Jag fattar inte att folk orkar lägga energi på vad andra gör i sina hem och om det hörs att det lever andra människor i samma hus ibland? Om min granne är lite högljud ibland, då blir jag glad. Det innebär ju att han har skoj och att jag kan ha roligt någon annan gång…

    Lollo och Coolamorsan, hang in there!

  14. ….Har en granne vars dotter tydligen inte gillar mitt husdjur..När man kommer hem från jobbet får man höra spydigheter från andra sidan staketer om saker de inte vet ett dugg om…De har troligtvis inga egna djur men tror sig veta bäst om hur ens djur skall skötas enligt deras normer..Som avlutning på spydighetern får man höra att de önskar att man inte får ha sitt husdjur kvar……Svarade dem med att bjuda in dem på kaffe för att träffa mitt i deras tycke vidriga djur som jag och familjer älskar…Min lilla dotter blir så lessen och rädd.

    Finns det fler med grannar som tror sig veta bäst så skriv!..

  15. precis så är det, leve goda grannar 😉

Lämna en kommentar