Bostadsrätt gone bad!

Dom skrämmer mig.

Mina grannar.

Jag är hemma över natten för att imorgon fotas inför all reklam för Golden Hits. När jag öppnar porten så ser jag den. Listan. Listan på alla som inte närvarat vid den stora vårstädningen. Vi namnges i en rad. Under våra namn så står det en massa arbetsuppgifter som inte blev gjorda under vårstädningen. ”Först till kvarn” står det lite menande. Nu måste man skriva sitt namn under den syssla som man ska ta itu med, som för att sona sitt straff för att vi missade vårstädningen.

Jag får en klump i halsen.

Jag jobbar ju i Gbg i 6 veckor till! Det här går aldrig, tänker jag.

Om två veckor är det årsmöte. Det kommer jag oxå att missa. Vad ska de göra den här gången? Hänga upp ett kort med förmaningar om förebråelser man kan kasta efter mig i trappuppgången? Tvinga mig att skriva rent protokoll och häfta årsredovisningar? Eller gud förbjude, göra mig till sekreterare!?

Jag känner hur de förebrår mig.

But frankly, ursäkta mig som har ett liv och har annat för mig än att städa upp skit som en städfirma kunde fixat om inte mina grannar var så jävla snåla!

Men det säger jag inte högt. Jag bara nickar och ler när jag träffar dom i trappen. Ser hur de granskar mig och mina allt för påkostade outfits och tänker:

”Ja, ja! Köpa kläder har han tid med. Men hjälpa till på vårstädningen, det är han för fin för!”

Och så är det ju.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 svar

  1. Nu vet jag varför jag bor i hyresrätt. Såna där städdagar har ju extremt mycket ”pensionärsvarning” över sig…

  2. måste bara tacka, bocka & buga för din suveräna blogg
    (*_*)
    jag är beroende!
    keep ém comin…

  3. Äsch, ta på dig solglasögonen. Klä dig i myten att vi alla är divor och boka in en dag på centralbadet/hagabadet och unna dig att slappa..

  4. Tack gode gud att jag bor i hyresrätt! 😉

  5. Haha, läskiga jävlar det där.

  6. Haha, det är därför man väljer hyresrätt 😉 . Men du kolla upp det där.. Du kan säkert betala dig ur ”städningen mm” och det är det väl värt? Sedan kan de glo bäst de vill!

  7. Du vet, vissa bostadsrättsföreningar är som sekter, fast värre. Snart kommer filmen baserad på den verkliga historien om musikalstjärnan som försvann i bostadsrättsföreningen som gud glömde.

    Då ska Jake spela mig.

  8. HA!
    Jake spelar mig om nån.
    Han nöjer sig ju inte med att spela den tarvliga birollen när han kan spela en komplex och underbar person som musikalstjärnan.

  9. JAG är rädd för din bostadsrättsförening. Sjukt. Jag tycker att du ska sätta upp en arg lapp i trappan och berätta vad du tycker. SEN tycker jag du ska gå runt i dina mörka solglasögon resten av tiden.

    Eller bara ignorera. Ignorera! Ignorera!
    Saknar dig. Hur blir det med Thailand? Puss

  10. Om du har så mkt cash och den inställningen borde du ha en hyresrätt istället, eller pröjsa nån att sköta dina sysslor i bostadsrättsföreningen. Hitta din hyresrätt på http://www.flyttain.se

  11. Boutique Coquine et Sexy Francophone. Pimentez votre Vie Sexuelle !

    Boutique Coquine et Sexy Francophone. Pimentez votre Vie Sexuelle !

Lämna en kommentar