Pedofil-debatt

Hos Åsiktstorped så går det hett till.

Ämnet är pedofili och pedofilers rätt till yttrandefrihet. Läs inlägget och läs framförallt kommentarerna.

Micke menar att alla har rätt att yttra sig, även pedofiler, och pga det så blir han ondförklarad, hotad och pedofilutpekad. Han försvarar alltså inte de pedofiler som övergriper sig på barn, utan menar att det är skillnad på att ha fantasier om något och att gå ut och våldta ett barn. En debatt om ett sådant hemskt ämne som pedofili blir lätt svart och vit. Men saker är oftast mer nyanserat än så. Pedofili är hemskt, men det försvinner ju knappast av att man ignorerarar det och skriker ”Bränn pedofilen!”. Stå på dig Micke.

Och NEJ, jag stödjer inte pedofili.

Och kom ihåg att läsa kommentarerna!

Här är inlägget.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Nja…håller inte med. Det finns så mycket annat i världen som är viktigare att lägga energi på. Däremot tycker jag att det är en dingding-värld att dessa människor inte får den hjälp de behöver. Det blir jag förbannad på, inte att pedofiler inte får säga sin sak.

  2. För inte så jättelänge sedan skrev jag ett inlägg som handlade om just det att människor önskar livet ur pedofiler & har en onyanserad bild av pedofiler som eviga barnarövare & nedladdare av barnporr. Många är ju passiva.

    Debatten blev riktigt het – varför blir den alltid det? Varför är det så enormt tabu att yttra någonting om att pedofil inte = brottsling? Jag förstår inte.

  3. Jag håller med. Det är förbrytarna som man ska rikta sin ilska mot!

  4. Hallå där!
    I dagens läsning i bland annat tidningen City läser man bland annat att inte fins någon kränkning. Då talar man om siten pedofil.se. Jag undrar hur i hela friden, diskutionen om att vuxna som gillar sex med barn inte är kränkande för barnen. Var tog myndihets gränsen vägen som vi har i sverige? Och åldersgränsen 15år för att ha samlag med andra människor?
    Om diskutionen är laglig eller olaglig beror ju bara på att vi inte satt någon lag för att skydda barnen ännu.
    Diskutionen kanske inte är olaglig för att den är kränkande mot barn. Men den är ABSOLUT kränkande.
    Låt barn vara barn!

Lämna en kommentar