Dryga Bögar

Torsdag | December 21, 2006

Ikväll var jag och Lollo på Torget, ett gayställe i Gamla Stan, och kollade på dragshow med Tollie och Dolores.

Underbart!

Som jag skrev i gårdagens inlägg så e jag något jävulusiskt förkyld och behöver var 5e minut tömma min näsa från liter av slem, som jag inte kan förstå att min kropp hinner producera sen senaste snytningen.

Jag var desperat! Det var lång kö till både toaletten och baren, jag var tvungen att ha en servett!! Jag kunde känna hur snoret var på väg ut. Herregud, detta var min första kväll ute i gaylivet i sthlm på länge, hur skulle det se ut om jag gick runt med en 11 under näsan??? Jag såg en skimrande röd servett vid ett bord och anade min räddning. Jag gick leende fram till bordet och frågade lite lättsamt de två bögarna som satt där om det var ok att jag tog servetten. De såg lite besvärade ut (vi kände varann vagt) log, nickade och sa nått otydligt, jag tog servetten och tackade.

SEN HÄNDE DET!

När jag vände huvudet bort från bordet så såg jag hur den ene bögen tittade på den andre och HIMLADE med ögonen åt mig, den andre nickade åt den honom och gav honom en blick som att säga jag-veeeet!

VA????? Vad hade jag gjort? Var jag otrevlig på något sätt? Var de allergiska mot snuviga människor? Ville de spara servetten och ge bort i julklapp eller var det så att servetten var en släktklenod och jag råkade besudla den? Jag förstår inte vad jag gjorde för att förtjäna en herregud-vad-han-e-jobbig-himling.

Detta fick mig att undra. Är det så att bögar (och andra kvicka minoriteter) har gjort det till sin andra natur att vara lite smådryga och bittra hela tiden? För att det förväntas av dom. Det är ju så utbrett menar jag. För en stor mängd så är den spontana reaktionen, när en annan okänd bög tilltalar en på krogen, att vara lite bitchig. Varför då??? Har vi inte lärt oss att vara artiga? Att tacka för maten och säga ursäkta när vi rapar, säga INGA PROBLEM, SERVETTEN ÄR DIN när nån frågar om den oänvända servett som bara ligger och skräpar på bordet? Det skrämmer mig att folk har närmre till att vara otrevliga än de har till att vara artiga. Var kommer det här sluta?

Nä, jag lägger det till mina nyårslöften om att vara så trevlig jag bara kan mot främlingar. Kom alla bortskjutna, alla förtappade. Vila på min tarm…. barm.

Jag ska vara godheten själv! Detta lovar jag!

Ett svar

  1. essay examples for college

    Dryga Bögar | Bobbys Bacon

Lämna en kommentar