Humor; Den elaka sorten

Om det är ett personlighetsdrag som beskriver mig väldigt bra så är det elak humor. Jag älskar att vara elak. Gå lite för långt. Skämta om sånt som man absolut inte får skämta om. Det är nog en av mina favoritsysslor. Redan när jag var liten så var bland det bästa jag visste att göra sådant som jag absolut inte fick göra.

-Bobby, kasta inte saxen på din syster!

*svisch*

-AAAAJJJ! Jävla unge!!!!!!!!

Det var något speciellt, något befriande med att göra precis tvärtemot. Detta har präglat mig enormt mycket. Att inte vara politiskt korrekt.

Därför blev jag enormt lycklig när jag upptäckte den amerikanska komikern Lisa Lampanelli. Hon är fantastisk! Jag har aldrig sett nån vara så elak mot sin publik och sina branchkollegor. Jag nästan skäms… Och då e det grovt. Hon lyckas med konststycket att förolämpa varenda minoritet, kön, och sexuallitet, och kommer undan med det. And people love it!

Varför? För hon gör det med hjärta. Och folk vet att det inte är sant. Att skämta om stereotyper är klassiskt. Hon går bara lite längre. Eller rätt mycket längre.

Kolla själva:

6 svar

  1. Underbart rolig tjej. Mera…

  2. Hahaha… så underbar! Helt klart dagens… nej det var fan årets garv så här långt.

  3. Visst är hon! Jag e lite kär. Trodde aldrig att det skulle bli i en medelålders italian-american-kvinna… Där ser man.

  4. Hahaha! DET är min typ av humor! Åh, jag älskar det!

  5. hahahahah, jävla elaka kärring….tack bobby, jag känner mig inte som den bittraste och elakaste människan längre! hahahaha

  6. […] Har du elak humor och vill skratta? Klarar du av någon som driver med allt, utan pardon? Kolla då in klippet på den här bloggen […]

Lämna en kommentar