Cykelhistorien Outro

Ok. Det känns som om jag kanske ska berätta hur min cykelköpardag slutade!

Ett par timmar efter att jag köpt min, vad jag nu vet är en tävlingscykel så hoppade jag in på nätet, hamnade på sportex sida och hittade en ny cykel för 2000 pix, ringde och bekräftade att den fanns i lager för att sen åka och inhandla cykel nummer 2 den dagen.

Cykeln jag köpte och tog hem var en sådan som man monterade ihop helt själv. Skulle ta en timme högst, sa han i affären. Skitenkelt, lovade han. Bara att trycka i grejerna på rätt ställe, försäkrade han. Det tog två bögar tre timmar att få ihop den där jävla cykeln. Jag var så arg så det sprutade fälgar ur röven på mig.

Nu har jag alltså två cyklar. En för när jag ska tävla (?) och en för transport

Perfekt.

/Bobby

Andra bloggar om: , , , ,

5 svar

  1. Ha ha. Kanske menade han en HETEROSEXUELL man… 😉

  2. Men alltså, Shaun (sambon som inte talar svenska) kom hem med ett sånt paket för någon vår sedan. Skitbra. Instruktionen för hur man monterar ihop den fanns bara på svenska, så jag som inte ens har en tillstymmelse av intresse för något på hjul (förutom taxi) var tvungen att sitta och översätta skiten till engelska. Men please, en del av orden jag skulle översätta visste jag ju inte ens vad det var på svenska. Bah ”eh, the steel rod with w weird hole in goes into the..eh…something else which i don’t know what it is and there is no picture showing what the hell it is either, just see where it fits”.

    Med en monteringstid på typ en hel dag kan man kanske känna att priset borde ligga liiiite lägre?

  3. Men vad är det här! Jag har varit påskledig från Bobbes sidfläsk, och så har detta hänt….
    Ge mig en kvart och jag snor ihop en kartongcykel, och jag kan sjunga marseljäsen samtidigt om ni vill. Och jag är YTTERST lite heterosexuell. Faktiskt inte alls.
    Ojoj, köp aldrig en cykel utan att fråga mig först. Allihop, ring mig bara!

  4. ”Hur många bögar behövs för att skruva ihop en cykel?” ;D

  5. […] Bobby handlar cykel » Bobby […]

Lämna en kommentar